Annonsørinnhold fra SEAT

Hva er dette?

EGENART: SEAT i Norge har hatt tett samarbeid med SEATs hovedkontor om innredningen av showroomene her til lands. Det har gitt alle showroomene i Norge et særpreg og unik stil.
EGENART: SEAT i Norge har hatt tett samarbeid med SEATs hovedkontor om innredningen av showroomene her til lands. Det har gitt alle showroomene i Norge et særpreg og unik stil.

Slik er SEATs helt unike showroom i Norge: - Det finnes ikke maken i verden

SEAT er tilbake - og selger bil på en helt spesiell måte.

Annonsørinnhold fra

Etter å ha vært borte fra det norske markedet i noen år, er spanske SEAT nå for fullt tilbake på norske veier. Med seg i bagasjen fra den solfylte kysten sør på kontinentet har bilmerket en rekke spennende bilmodeller. Samtidig går SEAT nye veier for å vise frem sine biler på en unik og morsom måte.

Grunnsteinen i presentasjonen er nemlig deres unike showrooms de har etablert rundt om i landet. Så langt er disse showroomene å finne i Trondheim, Bergen og Oslo. Flaggskipet ligger på Ulven i Oslo med de forskjellige SEAT-modellene utstilt i lyse og fine lokaler. Salgsansvarlig på Ulven er Caspar Vere. Han forklarer at showroomene skiller seg fra konkurrentene.

VELDIG GØY: SEAT har fått en utrolig varm mottagelse i det norske markedet etter de returnerte, forteller salgsansvarlig hos SEAT på Ulven i Oslo, Caspar Vere.

- Showrommene våre er veldig forskjellig fra veldig mange andre forhandlere. Faktisk er showroomene i Norge de eneste SEAT-butikkene av sitt slag i verden. Andre steder i Europa har SEAT mer tradisjonelle bilforhandlere - slik du kanskje forventer. I Norge har vi en annen vri på det - det er mer personlig og imøtekommende med et bestemt uttrykk. Samtidig byr vi på sterk kundeservice og high-tech-løsninger, forteller Vere.

Sjekk ut SEAT her.

SEATs nye tilnærming til markedet har vært en suksess. Faktisk er bilmerket det raskest voksende i Europa. Skal vi tro salgsansvarlig, ser det ut til at kundene i Norge også setter pris på SEATs tilbakekomst og nye profil.

- Kundenes forventning til merket SEAT er veldig interessant. Mange vet vi er en del av Møller Mobility Group, men de har ikke så høye forventninger til bilene produktmessing. Det snur så fort de kommer inn døra, har en prat med oss og senere prøvekjører en bil. Vi har ikke hatt ett tilfelle der kunden ikke har vært begeistret etter å ha prøvekjørt en SEAT. Det er utrolig gøy, smiler Vere.

Prøvekjørte SEAT - ble forelsket

Én av dem som har falt pladask for «nye» SEAT etter en prøvekjøring, er Kjell Tofte. Han eide en SEAT sist merket var i Norge, men har de siste årene kjørt Volkswagen. Da det var det på tide å prøve noe nytt for familien, falt valget på en SUV, SEAT Ateca.

STORFORNØYD: Kjell Tofte eide SEAT for mange år siden. Siden den gang har det gått i andre bilmerker, men han ble helt nyforelsket da han prøvekjørt en nyere SEAT Ateca.

- Jeg er veldig bilinteressert og vet godt hva jeg liker å kjøre. Ettersom vi er mye å besøker familie på Vestlandet, har vi visse krav til bilen. Det må være litt trøkk i motoren, firehjulstrekk og god plass. Etter å ha prøvekjørt og testet SEAT Ateca, ble vi kjempeimponert. Den krysset av alle bokser, forteller Tofte fornøyd.

Les mer om SEAT Ulven her.

Valget av ny bil ble tatt i familiesamråd. Faktisk var det Toftes 17 år gamle sønn som kom over bilen. Selv var kona og Kjell på ferie da de fikk en ivrig telefon fra deres bilinteresserte sønn.

- Han ringte oss, og mente vi måtte komme hjem for å prøvekjøre bilen. Han skal snart ta lappen, og vil kjøre noe litt kult. Først dro han med seg mora ned hit for prøvekjøring, men de ville ikke å ta en endelig avgjørelse før jeg hadde fått testet den og, humrer familiefaren.

Etter å ha kjørt bilen selv, var hverken Tofte eller kona i tvil.

Velkommen til SEAT på Ulven

Ønsker du prøvekjøring, pristilbud eller mer informasjon?

Ring oss på telefon 24035600 eller send oss en epost på seat-ulven@moller.no.

Besøk oss gjerne i Ulvenveien 82, 0581 Oslo, eller besøk vår hjemmeside seat.no.

Åpningstider:

Mandag - onsdag: 09:00-17:00

Torsdag: 09:00-19:00

Fredag: 09:00-17:00

Lørdag: 10:00-15:00

- Vi var alle enige om at dette var bilen vi skulle ha.

God kundeservice

Foruten å oppfylle familiens krav til nytt kjøretøy, var det én viktig årsak til at Tofte og kona valgte SEAT.

- Jeg har kjøpt og eid mange biler opp igjennom årene og er det noe som er viktig, så er det folkene du møter og følelsen du får i det du kommer inn hos en forhandler. For de fleste er bil en stor utgift og da skal man stole på dem man kjøper av, mener SEAT-eieren.

Les mer om SEAT her.

Selv sier Tofte at han er utrolig fornøyd med kundeservice og oppfølgning både før og etter kjøpet. Blant annet fikk familien låne bilen med seg hjem noen dager før de bestemte seg.

VELKOMMEN INN: SEAT har åpnet nye, freshe lokaler på Ulven i Oslo. Kom gjerne innom for en titt, kopp kaffe og en prat.

- Alt ble lagt til rette for oss slik at vi kunne ta avgjørelsen i vårt eget tempo uten en pågående selger. Vi følte, og føler oss, veldig godt ivaretatt av alle som jobber her. Har jeg et spørsmål, så kan jeg ringe eller sende en SMS. Jeg får alltid raskt svar. Det er fantastisk kundeservice, sier Tofte fornøyd.

- I tillegg er det en ekstra trygghet i at SEAT er en del av Møller Mobility Group i Norge. De har profesjonaliteten, verkstedene og servicen i ryggen, legger han til.

Spennende elmodeller som kommer

MORO: Det skal være stas å kjøpe ny bil. Derfor er det uhøytidelig seremoni og avduking når man henter sin nye SEAT.

Med innbydende showroom og spennende bilmodeller, ligger SEAT godt an til å bli en hit blant nordmenn i årene fremover. Foruten deres eksisterende bilpark, kommer det spanske bilmerket med en rekke spennende elbil-modeller i løpet av 2020. Det har allerede vært mye skriverier om den praktiske Mii electric, og om ikke lenge åpnes det for bestilling av den sporty el-Born.

Vere forteller at det har vært enormt stor pågang for Mii electric.

- At vi har lansert en svært gunstig el-bil i kompakt-klassen, er noe kundene virkelig har fått med seg og interessen for Mii har vært helt formidabel. Det har vært ulikt noe annet jeg har opplevd i min tid i bransjen. Det ble noen lange kvelder for å prosessere alle bestillingene vi fikk inn via nett, men det er bare gøy - og vel verdt det, sier salgsansvarlig, før han legger til:

- Salget av Mii electric slår nye rekorder og vi gleder oss til å kunne levere de førte bilene i starten av januar. 

Dette er SEAT Mii electric.

Nettopp bestilling via nett er noe SEAT satser stort på i Norge. Vere understreker at den personlige servicen ikke vil forsvinne av den grunn.

- Det skal ikke være noe forskjell på om du har bestilt bilen via nett eller på et showrom. Vi skal uansett være supertilgjengelig hele veien. Kunden skal ikke føle seg mindre ivaretatt bare fordi de har kjøpt bilen over nett, slår han fast.

NETTHANDEL: SEAT har gjort det lekende lett å bestille bil hos dem over nett. Kundene får uansett en personlig oppfølgning fra en kundekonsulent i etterkant av kjøpet.

Derfor får alle kunder som kjøper en personlig oppfølgning av en kundekonsulent. Blant annet ringte salgssjefen på Ulven og hans team hver eneste kunde som hadde lagt inn en forhåndsbestilling på Mii electric for å presentere seg selv og slå av en prat.

- Jeg tror det alltid vil være behov for personlig kundeservice i en eller annen form, men vi ser at nordmenn er mer og mer åpne for å kjøpe bil over nett. Hos oss har det vært en kjempesuksess, så der er vi kommet for å bli - med en personlig oppfølgning, slår Vere fast.

Del artikkelen på Facebook