Annonsørinnhold fra Mobile Tønsberg

Hva er dette?
SAMMENSVEISET GJENG: Mobile Tønsberg er opptatt av å investere i de ansatte, og å ha det gøy sammen.
SAMMENSVEISET GJENG: Mobile Tønsberg er opptatt av å investere i de ansatte, og å ha det gøy sammen.

Gir kunder og ansatte det lille ekstra

Mobile Tønsberg vinner kunder gjennom personlig service, biler for alle – og fornøyde ansatte.

Annonsørinnhold fra

Mobile Tønsberg– Det er kunden vi lever av – og alle kunder er like viktige. Fordi vi er såpass små, med tolv ansatte, har vi mulighet til å være litt personlige. Vi har som mål å gi den beste servicen, og får veldig gode tilbakemeldinger fra kundene, konstaterer Fredrik Sørensen, daglig leder ved Mobile Tønsberg.

Må tenke nytt

De er forhandler av Opel, og dekker Sandefjord, Tønsberg, Re, Færder, Horten og Holmestrand. Det er hard konkurranse om bilkundene i Vestfold – og å yte det lille ekstra for kunden blir stadig mer viktig. For kundene er slett ikke lojale til ett merke, slik det ofte var før. I tillegg legger langt færre potensielle kunder turen innom bilforhandlerne.

– Før besøkte kundene gjerne tre forhandlere før de bestemte seg. Nå har de gjort researchen på forhånd. Det gjør at vi må være mye mer aktive og tenke nytt. Når vi har lanseringer i bedriftsmarkedet, for eksempel, må vi ta bilen med ut til kunden for å vise den fram ­– vi kan ikke vente at de kommer hit, sier Sørensen.

Personlig oppfølging er viktig for dem – også etter at salgskontrakten er signert.

– Kundeforholdet er ikke over når kunden går ut døra. Å ringe og høre hvordan det går med bilen, eller kanskje sende en bursdagshilsen, tror jeg kunden setter pris på.

Han er glad for at bilbransjens noe frynsete rykte har bedret seg. For dem er trygghet og pålitelighet grunnpilarene i det de gjør.

– Bilen er noe av det folk bruker mest penger på – og den faller raskt i verdi. Da er det viktig at vi holder det vi lover, og ikke gjør feil, fastslår han.

NYUTDANNET: Martin Haukjem Larsen (20) ser fram til fast jobb hos Mobile Tønsberg, etter to år i lære. Det gode arbeidsmiljøet er viktig for den unge mekanikeren

Godt arbeidsmiljø gir kvalitet

For at kunden skal få kvalitet, er det viktig at samarbeidet på arbeidsplassen er godt.

– Vi er opptatt av å investere i de ansatte og å ha det gøy sammen, understreker den daglige lederen.

Det nyeste tilskuddet til bedriften er den 20 år gamle mekanikeren Martin Haukjem Larsen. Etter to år i lære besto han nylig fagbrevet med glans. Nå ser han fram til fast jobb hos Mobile Tønsberg.

– Her er det et godt arbeidsmiljø og hyggelige folk, noe som er viktig. Det er også utrolig mye bra som kommer fra Opel nå, sier den unge mekanikeren.

Han går inn i et yrke som ser ganske annerledes ut sammenliknet med da hans eldre kolleger var nyutdannede. For den klassiske skruingen blir det stadig mindre av.

– Det er mange færre bevegelige deler på en elbil enn på en fossilbil. Og på alle nyere biler handler mye om det elektriske – skal du finne en feil, er det første du gjør å åpne en PC, sier Larsen.

Her kan du lese mer om Mobile Tønsberg

BESTSELGER: Varebilen Opel Combo har blitt en salgssuksess – her vist fram av Trond Svendsen (f.v.), Per-Øivind Reksjø og Jan Inge Lervik fra serviceavdelingen.

Kundene sitter på gjerdet

Bilmarkedet er i rask endring, og utviklingen styres både av ny teknologi og politiske føringer. Ved Mobile Tønsberg merker de at mange kunder er usikre på hva de bør kjøpe.

– Markedet er uforutsigbart, og vi vet ikke hvordan det vil se ut om ett eller to år. Kundene er mer avventende enn tidligere, forteller salgssjef for nybil, Egil Holth.

De store bilprodusentene har signalisert at de etter hvert vil gå over til kun å produsere elbiler. Samtidig gjør ny teknologi at det er mange miljøvennlige alternativ.

– Det er viktigere enn noen gang at du tenker gjennom hva du skal bruke bilen til.

Selv om det går mot en elektrifisering, hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe en dieselbil i dag, dersom jeg kjører mange lange turer. De nye dieselbilene har svært lave utslipp, sier Holth.

Se Mobile Tønsbergs bilutvalg her

POPULÆR ELBIL: Opel Ampera-E har blitt godt tatt imot i markedet. Nå gleder daglig leder Fredrik Sørensen (t.v.) og salgssjef Egil Holth seg til den elektriske nyheten Corsa-E, som kommer neste vår.

Gleder seg til nyheter

Opels filosofi er at den nyeste teknologien skal være tilgjengelig for det brede publikum. Mens den tyske bilprodusenten er en av de største i Europa, er Opel for tiden på en 20. plass på personbilmarkedet i Norge, og en 10. plass på varebilmarkedet. Plasseringen innen varebil skyldes særlig suksessen Opel Combo, som svært mange bedrifter har trykket til sitt bryst.

Nå ser Mobile Tønsberg-gjengen fram mot spennende nyheter fra Opel, som de tror vil gjøre suksess:

– Den store varebilen Opel Vivaro har nettopp kommet i ny modell, noe vi tror vil bli populært.

Rundt påsketider neste år kommer en helt ny elbil: Corsa-E.

– Dette er en personbil med 330 km rekkevidde. Prisen begynner på rett over 250 000 kroner, og har allerede blitt forhåndsreservert av flere tusen nordmenn, forteller Sørensen.

Også på SUV-fronten har Opel en lovende nyhet: Grandland X hybrid4, som kommer rett over nyttår.

– Dette er en plugin-hybrid med firehjulstrekk, som kan gå hele 60 km på strøm. Med fortsatt lave avgifter på plugin-hybrid, vil også denne få en fordelaktig pris.

Del artikkelen på Facebook