Annonsørinnhold fra Rema 1000

Hva er dette?

GOD TONE: Gunnar Knutsen var kunde i butikken Munir drev tidligere. Nå kjører han omvei for å kunne fortsette å handle av den blide kjøpmannen. 
GOD TONE: Gunnar Knutsen var kunde i butikken Munir drev tidligere. Nå kjører han omvei for å kunne fortsette å handle av den blide kjøpmannen. 

Blir kjent med lokalmiljøet for å bli best på service

Da REMA 1000 Greverud åpnet dørene i august 2019, kjente ikke Munir Hussain noen av innbyggerne. Det har den blide, serviceinnstilte kjøpmannen endret på

Annonsørinnhold fra

– Det er en livsstil å være kjøpmann, vet du. Heldigvis er det en livsstil jeg trives med, sier Munir smilende.

Med raske skritt henter han en ny kasse med varer som skal ut i den nesten splitter nye REMA 1000-butikken på Greverud.

Siden butikken åpnet i august 2019 har han vært her hver dag, også om søndagene.

– Hei, Gunnar, utbryter Munir når han får øye på Gunnar Knutsen – en gammel kjenning.

Han var nemlig fast kunde i den forrige butikken Munir drev, og kjører nå omveien innom Greverud for å kunne fortsette å handle av den blide kjøpmannen.

– Servicen er helt enestående, forklarer Gunnar smilende.

Opptatt av lokalmiljøet

Munir er også selv bosatt et stykke unna, men har gjort sitt for å komme tett på lokalmiljøet på Greverud. Det er nemlig viktig for kjøpmannen.

– Blir man kjent med nærmiljøet og kundene, får man bedre kontakt med dem og dermed er det også lettere å slå av en prat og å gi dem en bedre serviceopplevelse, sier Munir.

Som en del av dette har han blant annet blitt styremedlem i borettslaget butikken er en del av.

IMØTEKOMMENDE: God service står i høysetet hos Munir, som alltid har et smil å by på.


– Da butikken åpnet tok jeg for øvrig kontakt med lederen i Oppegård idrettslag, for å se om det var mulig å via dem få et innblikk i lokalsamfunnet her og kanskje også få til et samarbeid, forklarer han.

– Og samarbeid har det blitt. Det er riktignok litt i oppstartsfasen, men det er veldig hyggelig at vi som en del av næringslivet kan være med å hjelpe lag og foreninger, sier han.

På panteautomatene henger allerede informasjon om at man kan velge å gi panten til Oppegård idrettslag.

– Vi har også fått mange forespørsler om hjelp og støtte, og da gjør vi selvsagt så godt vi kan, forklarer han.

Gjennomtenkt rekrutteringsprosess

Det er ingen tvil om at han trives både med å jobbe på Greverud og med kollegene han jobber sammen med. At staben består av dyktige folk, er ingen tilfeldighet.

– Deler av staben er folk jeg tidligere har jobbet med. De andre plukket jeg ut gjennom en nøysom rekrutteringsprosess, sier Munir og smiler.

Han tok nemlig mildt sagt rekrutteringsprosessen på alvor. Av 200 søkere ble 50 bedt inn til intervju, hvor de skulle presentere seg foran alle de andre søkerne. 

– Av disse var det 40 som stilte. Etter første presentasjonsrunde i plenum gjorde vi samme prosess igjen, før vi til slutt satt igjen med åtte veldig hyggelige personer. Disse har lokal forankring, og det er et stort pluss, sier Munir.

Tydelig mål

De heldige åtte ble ifølge Munir plukket ut kun på grunn av inntrykket han fikk under møtene med dem, og ikke på grunn av utdanning og erfaring.

– Service er ekstremt viktig hvis du skal lykkes med å drive butikk. Derfor så jeg spesielt etter hvem som smilte og hadde øyekontakt, sier Munir, som legger til at den vellykkede rekrutteringsprosessen senere også har blitt adoptert av andre kjøpmenn han kjenner.

Den flittige kjøpmannen tviler ikke et sekund når han blir spurt om han har noen klare mål.

– Vi skal være den butikken i området med best kundeservice, kommer det kontant.

– Her skal man få den personlige, gode servicen, sier den blide kjøpmannen med et smil.

Del artikkelen på Facebook